Ο καιρός είναι κομμάτι της καθημερινότητάς μας και μας επηρεάζει είτε άμεσα είτε έμμεσα. Σχεδόν καθημερινά πλέον ενημερωνόμαστε από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για έντονα καιρικά φαινόμενα, για έντονες βροχές ή καταιγίδες που προκαλούν πλημμυρικά φαινόμενα ή ακόμα και απώλειες ανθρώπων σε κάποια γωνιά του πλανήτη μας.
Το www.meteo.gr και το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων τους για τη μεταλαμπάδευση των μετεωρολογικών γνώσεων στους μαθητές, δίνει τη δυνατότητα στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, να παρακολουθήσουν και να συμμετάσχουν σε ένα διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα μετεωρολογίας, το οποίο συνδυάζει βίντεο, προσομοιώσεις, πειράματα, και διαδραστικές εφαρμογές.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, οι μαθητές θα κατανοήσουν ένα μετεωρολογικό χάρτη, το σχηματισμό μιας καταιγίδας κι ενός ανεμοστρόβιλου, τη δημιουργία ενός κεραυνού, θα μάθουν να ξεχωρίζουν τα είδη των νεφών, ενώ μέσα από τις πειραματικές διαδικασίες θα εμπεδώσουν τη δημιουργία της βροχής, του σχηματισμού ενός νέφους και τη σάρωση ενός ψυχρού μετώπου.
Το πρόγραμμα “Περί Ανέμων & Υδάτων” είναι αφιερωμένο στην μάθηση. Προσπαθούμε να εμπλέξουμε τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς σε δραστηριότητες που προάγουν τον ερευνητικό τρόπο σκέψης και ανάλυσης. Στόχος μας είναι οι πληροφορίες που θα αποκομίσουν τα παιδιά να μείνουν για πάντα στη μνήμη τους και να είναι άμεσα εφαρμόσιμες στην καθημερινότητά τους.
Το πρόγραμμα “Περί Ανέμων & Υδάτων” απευθύνεται σε μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Όταν επισκεπτόμαστε τα σχολεία, προτιμούμε τις μεμονωμένες αίθουσες διδασκαλίας, με μέσο αριθμό παιδιών περίπου 30. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες, αντί απλά να παρακολουθούν μια επιμορφωτική διάλεξη. Με τον τρόπο αυτό, οι μαθητές μετατρέπονται σε νέους επιστήμονες και μαθαίνουν τον επιστημονικό τρόπο σκέψης παίζοντας και συμμετέχοντας ενεργά σε πειραματικές διατάξεις.
Τέλος, επειδή πιστεύουμε και στηρίζουμε το ομαδικό πνεύμα, οι μαθητές θα χωρίζονται σε ομάδες όπου θα πρέπει να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν ένα «εικονικό» καταιγιδοφόρο σύννεφο και έναν «εικονικό» ανεμοστρόβιλο, με την χρήση διαδραστικών εφαρμογών. Επίσης, θα συμμετάσχουν σε ένα κουίζ ερωτήσεων χρησιμοποιώντας σύγχρονα μέσα και κερδίζοντας συμβολικά έπαθλα.
Καλέστε μας και ερχόμαστε να μιλήσουμε «Περί Ανέμων & Υδάτων»……
Χρηστικές πληροφορίες
Κόστος: 5 ευρώ ανά μαθητή
Επικοινωνία για όλη την Ελλάδα (εκτός Β. Ελλάδας): 6937639951, 6938279906
Ι. Κωλέτσης koletsis@noa.gr
Ε. Γαλανάκη galanaki@noa.gr
Επικοινωνία για τη Β. Ελλάδα (έναρξη προγράμματος 1 Μαρτίου 2017): 6974 096011
Α. Καραγιαννίδης thankar@noa.gr
Κεσάν | ΒΡΟΧΗ | 10°C |
X/K Bansko | ΑΣΘΕΝΗΣ ΒΡΟΧΗ | 9°C |
Στρούμιτσα | ΛΙΓΑ ΣΥΝΝΕΦΑ | 19°C |
Ελμπασάν | ΛΙΓΑ ΣΥΝΝΕΦΑ | 17°C |
Πέτριτς | ΣΥΝΝΕΦΙΑΣΜΕΝΟΣ | 18°C |
|
|
μετεωρολογικοί
σταθμοί |
χάρτες κεραυνών
|
meteonow
|
κάμερες
|
ο καιρός στην Ευρώπη
|
ο καιρός
στον κόσμο |
ιστιοπλοϊκοί
χάρτες |
χάρτες
κύματος |
χάρτης
παραλιών |
χάρτες σκόνης
|
χάρτες
UV |
Ανεμολόγιο
|
ΚΑΛΥΜΝΟΣ | 12:20 | ΑΣΘΕΝΗΣ ΒΡΟΧΗ |
ΑΝΤΙΣΣΑ | 12:30 | ΑΣΘΕΝΗΣ ΒΡΟΧΗ |
ΚΑΡΥΣΤΟΣ | 12:30 | ΑΣΘΕΝΗΣ ΒΡΟΧΗ |
ΒΑΘΥΣΤΑΛΟ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ | 12:30 | ΧΙΟΝΟΝΕΡΟ |
ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟ | 12:40 | ΨΙΧΑΛΕΣ |
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ-ΛΙΜΑΝΙ | 12:30 | ΨΙΧΑΛΕΣ |
ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΕΣ ΡΟΔΟΠΗΣ | 12:30 | ΑΣΘΕΝΗΣ ΒΡΟΧΗ |
ΚΟΣΜΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ | 12:30 | ΨΙΧΑΛΕΣ |
ΑN. ΣΤΕΡΕΑ-ATTIKH | 1.8 |
ΑΝΑΤ. ΚΡΗΤΗ | 5.6 |
ΑΝΑΤ. ΚΥΚΛΑΔΕΣ | 4.9 |
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ | 4.4 |
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ | 2.8 |
Όσλο | ΛΙΓΑ ΣΥΝΝΕΦΑ | 5°C |
Αιάκειο/Κορσική | ΑΡΚΕΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ | 17°C |
Αμστερνταμ | ΛΙΓΑ ΣΥΝΝΕΦΑ | 9°C |
Βαρκελώνη | ΚΑΘΑΡΟΣ | 17°C |
Βαρσοβία | ΑΡΚΕΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ | 8°C |
Βελιγράδι | ΚΑΘΑΡΟΣ | 14°C |
Βιέννη | ΛΙΓΑ ΣΥΝΝΕΦΑ | 10°C |
Βουδαπέστη | ΑΡΚΕΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ | 9°C |
Βουκουρέστι | ΛΙΓΑ ΣΥΝΝΕΦΑ | 13°C |
Βρυξέλλες | ΛΙΓΑ ΣΥΝΝΕΦΑ | 8°C |
Antananarivo | Madagascar | 23°C |
Boston | United States | 9°C |
Fairbanks | United States | 1°C |
Hobart | Australia | 12°C |
Moscow | Russia | 8°C |
N'djamena | Chad | 39°C |
Pago Pago | American Samoa | 29°C |
San Francisco | United States | 11°C |
Ushuaia | Argentina | 2°C |
1984: Ισχυρές βροχοπτώσεις και χιόνια στα ορεινά της ηπειρωτικής χώρας. |